AdWords, Displayannoncering og Remarketing

AdWords, Displayannoncering og Remarketing

Google AdWords (PPC)

Der er ingen tvivl om at annoncering på Google giver afkast. Hos WEBm2 har vi gennem mange år arbejdet med AdWords annoncering på Google. Vi hjælper kunder med at få størst muligt afkast ud af deres annoncering.

Google AdWords er baseret på Pay Per Click (PPC) – det vil sige, at du betaler, når der er nogen, der klikker på din annonce. Det er vigtigt, at alt trafik kan spores, for at kampagner, annoncer og søgeord løbende kan optimeres.

Effektiv markedsføring til dine interessenter
AdWords er Googles annonceringssystem, hvor virksomheder kan betale for at få vist annoncer. Hvis AdWords tilpasses den rette målgruppe, er det en effektiv markedsføringskanal, der giver klare resultater med det samme.

Google AdWords matcher annoncer med søgninger, der er relevante for produktet eller serviceydelsen. Det vil sige, at annoncer kun bliver vist for brugere, der allerede har en interesse i det, der annonceres for.

Du betaler for handlinger – ikke visninger
Desto større konkurrencen er inden for et område, desto højere er prisen per klik. Annoncører byder sig ind alt efter hvor meget, de vil betale for den enkelte handling.
At prisen langt fra er det eneste, der afgør hvor god eksponering annoncerne får gør, at små virksomheder i princippet kan give selv de største konkurrenter baghjul.

Få mest muligt ud af AdWords og dine investeringer
Et indgående kendskab til AdWords giver et væld af optimeringsmuligheder. Det er vigtigt løbende at optimere sine annoncer, da det giver størst muligt afkast.

I nogle tilfælde er det klikprisen, dagsbudgettet eller selve kampagnestrukturen, der skal justeres. Andre gange er det selve annoncerne eller søgeordene, der skal optimeres.
I særlige tilfælde er det hverken annoncerne, kampagnerne eller budgetterne der fejler, men derimod er der behov for landingpage-optimering.

Sådan hjælper WEBm2 dig
Hos WEBm2 kan vi hjælpe dig med at få meget mere ud af din AdWords-annoncering. Vi fører vores kunder mod bedre, billigere og mere målbare investeringer gennem annoncering. Vi er specialister i ejendomshandel via nettet – og det er netop her dine kunder er!

Vi hjælper både private sælgere og små og store projekt/entreprenør virksomheder, hvad end der er behov for hjælp til opstart eller brug for rådgivning i forhold til optimering. Vi laver alt fra søgeordsanalyser til opsætning af kampagner, annoncer og landingpages.
Vi optimerer løbende klikpriser, bud og budgetter samt annoncetekster og landingpages med henblik på at nå dine KPI’er.

Du får hjælp til
• Søgeordsanalyser og dataindsamling
• Opsætning af kampagner, annoncer og landingpages
• 360 graders optimering af budgetter, annoncer og landingpages
• Udvikling af AdWords-strategi
• Rapportering og anbefalinger samt planlægning

 

Display annoncering

Ved displayannoncering betales der per klik og ikke per visning, hvilket giver et bredt eksponeringspotentiale for få penge. Annonceringen kan målrettes til interessenter, så den giver bedst mulig effekt i forhold til dine eller din virksomheders KPI’er.

Google Display når ud til potentielle kunder, som bruger søgeord, der matcher annoncers indhold. Desuden bliver displayannoncering bredt ud på mange medier som eksempelvis Krak, Ekstra Bladet, Børsen, Boliga, Boligsiden.dk og dba.dk. Ydermere kan der udvælges specifikke niche-hjemmesider, der matcher produkter og services ned til mindste detalje.

Displayannoncering skaber opmærksomhed og tiltrækker potentielle kunder, som allerede har udvist interesse for virksomhedens produkter eller services. Det medfører en konsekvent online synlighed og giver dig som sælger mulighed for at opsøge kunder tidligt i købsprocessen.

Med displayannoncering kan du
• Få fuldt overblik over annonceinvesteringer ved udførlige effektmålinger
• Opnå maksimal eksponering
• Målrette annoncering
• Skabe genkendelseseffekt
• Opsøge potentielle kunder

5 fordele ved Google Display

Opnå maksimal eksponering
Nå ud til potentielle kunder med annoncer på hjemmesider, blogs og sociale medier.

Målret annoncering
Målret annoncering ud fra geografisk placering, interesser og målgrupper og opnå mere præcise resultater.

Skab genkendelseseffekt
Oplev en øget loyalitet og troværdighed ved at tilpasse annoncering ud fra potentielle kunders behov i en købssituation.

Opsøg kunder
Opsøg kunder tidligt i købsprocessen og kom et skridt foran konkurrenterne (de øvrige sælgere i dit område).

Hos WEBm2 rådgiver vi dig om effektiv displayannoncering. Vi designer, opsætter og optimerer kampagner efter dit eller din virksomheds behov.

Remarketing

Remarketing er målrettet displayannoncering. Ved almindelig displayannoncering udvælges bestemte websites til annoncering, mens remarketing annoncering vises på websites, som brugerne tidligere har besøgt.

Ved remarketing vises displayannoncer kun for tidligere besøgende. Formålet er dermed at opfordre tidligere besøgende til at vende tilbage til virksomheders websites.

Sådan fungerer remarketing
Ved at tagge bestemte sites på et website, vil displayannoncering vises for potentielle kunder, når de efterfølgende besøger andre websites på Google Display-netværket.

Remarketing giver virksomheder mulighed for at sende deres budskab ud til potentielle kunder, der tidligere har vist interesse for deres website eller produkter. Det er en stor fordel i de tilfælde, hvor potentielle kunder besøger et website, uden at udføre den ønskede handling.

Få kunderne tilbage
Hvis en potentiel kunde forlader en website med en specifik ejendom, kan displayannoncering være med til at motivere kunden til at vende tilbage og se på ejendommen endnu engang. Det kan gøres ved at bringe en annonce med åbenthus, fleksibel overtagelse, bo 3 måneder gratis, nedslag i pris eller lign for netop din ejendom og som kunden tidligere har vist interesse for med henblik på at fastholde køberens interesse for netop din ejendom.

Periode for annoncering
Du bestemmer selv, hvor længe remarketing annoncering skal være aktiv. Perioden kan sættes på dagsbasis og kan løbe i op til halvandet år.

Rådgivning om remarketing
Hos WEBm2 tilbyder vi rådgivning og hjælp til remarketing annoncering. Vi designer, opsætter og optimerer kampagner efter dit eller din virksomheds behov. Desuden tilbyder vi tracking, monitorering og rapportering på effekten af din annoncering.